Thursday, April 19, 2007

RedBox

Assalamualaikum,

Setelah sekian lama, rasanya lebih dari dua bulan, akhirnya aku berjaya menjejakkan kaki ku ke redbox semula (karaoke la beb!!) pada malam selasa yang lepas. Kiranya sesi melepas gian la time tu. Mulanya aku malas jugak, sbb tekak aku bukannya elok lagi, dengan batuk yang tak betul-betul sembuh lagi. Tapi kesian pulak tgk si mukh tu, maklum le tgh pressure giler. So, dia perlu untuk rilek jap.
Seperti biasa, kami ambik pakej buffet n karaoke selama 3 jam. Harga cuma Rm28++, kira berbaloi la... boleh nyanyi sampai hancus... memang hancus pun... akibat batuk aku, serta tekak aku yang tak elok lagi ni, lepas 2 lagu suara aku dah pecah.... lagu tinggi2 dah tak boleh bawak... Arghhhh... tensen, so, aku balas dendam dengan makanan ler... makan sampai senak perut.... Tapi aku teruskan jugak nyanyi... lama kelamaan suara aku elok la sket. Cukup la sekadar nak lepaskan geram...
Pada sesi kali tu, mukh memperkenalkan aku pada satu lagu yang amat-amat menarik. Aku pernah dengar lagu tu, cuma aku tak tau sapa penyanyi n tajuk.

Sohaimi Mior Hassan

Misteri Cinta

Kau bertanya padaku
Mengapa aku sangat mengasihimu
Dan sentiasa inginkan
Agar kau selalu ada di sini

Bagaimana harus kuhulurkan
Dengan kata misteri cinta
Kerna tuhan saja
Yang tahu jawabannya

1
Andainya aku mampu gambarkan pada mu
Andainya aku mampu bercerita
Akan kulukis sebuah lukisan
Dan aku tulis novel cinta kau dan aku

Kau bisikkan padaku
Bahawa engkau juga rasa begitu
Dan berharap agar
Kufahami cinta suciku

Best la lagu ni... terngiang-ngiang lagi dalam kepala aku. Boleh la lepas ni aku cuba bawak pulak... walaupun tak sesedap mana... janji aku happy.. ahakssss....



p/s: Andainya aku mampu gambarkan padamu

No comments: