Monday, September 03, 2007

Tepeng = Ujan

Assalamualaikum,

Last week balik kampung .. tepeng yang tercinta.. yeahuuu.. lama betul rasanya tak balik kampung... sungguh berbezankalau nak dibandingkan dgn kampung orang.. walaupun kampungku tiada ada apa dimata, namun dihati ada segala-galanya... Bertolak dari pudu jam 4.00 petang dan tiba di stesen bas kamunting jam 8.00 malam. Nasib baik jalan tak berapa sesak. Turun2 dari bas, ternampak kelibat famili2 ku yang sedia menjemput... mak ai, ramainya.. siap pak andak pun ada jugak, terasa betul2 macam dijemput di lapangan terbang.. ala2 org balik haji gitu.. huhuhuhu... Rupa-rupanya Pak andak secara kebetulan membawa famili ke taiping untuk bersiar-siar.

Bawak famili semua dinner, then baru la balik.. Ada rennovation pulak kat umah aku, semuanya tunggang-langgang.. mcm kapal pecah... apa2 pun tido la dulu.
Esok paginya, bangun dengan kesegaran... betapa bestnya cuaca di tepeng yang sejuk dan nyaman.. nyata berbeza dengan cuaca di kl ni.. Pepagi lagi test drive keter bapak aku, maklum ler.. aku ni baru nak belajar memandu... dulu2 degil, malas... sekarang ni baru la nak terkontang-kanting... bawak seround.. then balik.. sib bai yoi ada kat sebelah... Sampai2 umah bersiap ke Zoo tepeng... Nak bawak tunang aku jalan2 tepeng, transport lak takder.. setakat pi zoo je laaa... Pusing2 zoo.. gelak ketawa tgk telatah haiwan di situ.. paling best tgk gaya orang utan dgn aksi tak senonohnya..
Cuba teka apa yang sedang dibuat oleh orang utan ini

Lepas habis satu pusing dalam zoo tu, kami pun cabut.... langit pun dah mendung, terasa pulak titisan air dimuka... sib baik ada teksi yang sedia menunggu, ujan mula turun dgn lebat.. bermula jam 2 ptg sampai la kehari yang berikutnya... hujan tak berhenti-henti... kalau KL, sure banjir... tapi Taiping... walaupun hujan 24 jam... tak pernah dgr akan bencana banjir... begitu lah rahmat yang sering menimpa bumi bertuah.. .

Keesokan harinya.... hari untuk aku bertolak kembali ke kl.. sungguh berat kaki melangkah.. hujan yang lebat dari semalam, mula reda... bagai memberi jalan untuk aku pulang.. perjalanan pulang ke kl sungguh memenatkan, sbb jalan sesak tak hengat... dari 1.30 sampai la hampir 8.00 malam, baru la tiba di kl.. dalam keletihan terus pulang kerumah....


10 comments:

zura lias said...

eh..mcm same arr..sy pun br je gie zoo arie tu..mmg best..hihihihi

Sham said...

awak pi bila? zoo tepeng ke?

zura lias said...

sy gie erk..dlm bln 8 kot..x ingt minggu bile..tp zoo negara..hahhhaa

Sham said...

ceh.. apo jauh bebeno nyer tuh.. igt kot pi zoo tepeng jer

zura lias said...

hahaha...dh duduk kt kl...gie zoo negara je le..

Anonymous said...

Eeee...x senonoh la hubby nie dok tunjuk gambar org utan tu tgh dok main ehem..ehem..yek..

cikPooh said...

erkkk apakah itu org utan sedang buat?? :P:P

Anonymous said...

pooh, ahahaha..ko tgk la mata org utan tu..stim gilerss...wekekekeke..mmg x senonoh!

Masy said...

org utan tgh garuk kangkang ek

Anonymous said...

bukan garuk kangkang la cik masy ;)) ehehehe.. die garuk benda lain tu :)) hahaha....