Monday, August 22, 2005

From Taiping with Luv

Last weekend aku balik kampung... igt kot nak balik sesorang.. tiba2 last minit adik aku ngan wife to be dia nak ikut skali lak... diorang nak tempah baju utk majlis diorang nanti... so daripada nak naik moto... naik la kelisa dioramg..... aku jadi penumpang.. dok kat blakang.. tidoq... pergh.. bestnya...
Mula-mula aku cadang nak bertolak dalam pukul 3 ptg... boleh la sampai awal sket... adik ipar aku lak tak boleh balik awal.... kenala tunggu sampai abis opis.. rugi cuti halfday aku.... takpola.. aku membuta la dulu... elok je pukul 6 diorang pon sampai.... sempat la pulak aku membebel kat adik aku... dia buat dek ajer la.... dah sampai bawah... igt kot nak trus ke highway.. rupa-rupanya nak kena pi puchong pulak dah.. ayo yo... poning pala den la... sampai puchong dalam pukul 7 lebih.... lepas maghrib baru kami bertolak lak... jalan punya sesak la... aku yang dok kat blakang pon dah pening-pening lalat... sib baik la kelisa tu auto... tekan minyak jer la...
Dah masuk highway utara selatan igt kot dah ok... tah macam mana pulak... sesak nak mampus sebelum sampai rawang... ada operasi bersepadu lak kat petronas rawang..... adoila... perut aku dah la berbunyi-bunyi.. lapo giler....
Dekat pukul 10 sampai rawang... lepak jap kat R&R rawang tu... tak tau nak makan apo... takder aper yang menarik pon.. lapar punya pasal..... bedal jer la nasi ayam...... abis makan trus chow..... sib baik perjalanan seterusnya lancar... tak tau bila aku terlelap.. sedar-sedar dah ada kat ipoh..... masa tu dah dekat 12 lebih.... pukul 1 baru la sampai taiping... mak ngan ayah aku dah siap menunggu... mesti depa risau.... iyo la, mula2 kata sampai dalam pukul 11...
Aku tak buat apo pun kat taiping... just lepak-lepak jer la.... pastu nyampuk-nyampuk la sket adik ngan adik ipor aku tgh discuss pasal majlis diorang... adik aku yang TLDM t pun ader kat umah, cuti 2 minggu.. tapi srupa macam takder jer la.... merayap ajer kejer dia.... takpola... masuk kem nanti... kena perintah berkurung la dia... padan muka...

Adik ngan adik ipar aku tgh pening kpala
Ada gaya tentera laut ke mamat ni? macam bohjan adala
Uik.. sapo pi snap gambor aku ni?

2 comments:

anakomak said...

uk uloh bang long... adik mung dah nk kawen eh...aikk apsal abng long x kawen dl ek :p

Sham said...

adey la... ayat merentap jiwa tuuuuuu