Tuesday, December 20, 2005

++ year end ++

Assalamulaikum....

Dah seminggu rasanya aku tak update blog angkara kebizian yang melampau(buzy ke aku?). Last week aku involve dengan conference yang dianjutkan oleh department aku. Apa yang aku tau, conference tu merupakan perjumpaan dan perbincangan antara regulator-regulator financial institution antarabangsa. Seramai 38 peserta telah terlibat, termasuk 4 dari dalam negara. Jumlah tu tak termasuk lagi observer yang dihantar. Antara negara-negara yang mengambil bahagian ialah, Chech Republic, Pakistan, Canada, U.S.A, Ukraine, Korea Selatan, Botswana, Indonesia, Singapore, Qatar, Ireland dan banyak lagi... dah tak igt plak aku. Semuanya berjalan lancar, sampai merndapat puji-pujian dari Dato' Razif.... walaupun aku takder la memainkan peranan penting, tapi boleh la jugak tumpang bangga....
Semalam staff-staff BNM dah dapat bonus, alhamdulillah, rezeki hujung tahun. Walaupun ader la jugak dengar ader staff yang tak berpuas hati dengan bonus yang diterima, at least apa yang diterima di BNM ni jauh lebih banyak dari kebanyakkan company lain... Contohnya, lepas kerja semalam aku pi Jusco, terjumpak pulak staff yang aku kenal kat situ.... bila aku tanya jumlah bonus yang diorang dapat.... Cuma suku bulan jer..... terkejut bila aku dengar.....
Bila menuju ke penghujung tahun ni, kita asyik dengar tentang azam tahun baru..... bagi aku, aku tak pernah menetapkan apa-apa azam..... aku tak suka terkongkong macam tu... biarlah apa yang aku buat atas kesesuaian pada masa tu... Sebab aku tau, bila aku tetapkan satu azam, aku akan cuba dengan apa jua cara untuk laksanakan azam tu. Aku akan kecewa kalau azam tak terlaksana...... Biar la aku menjadi seorang yang spontaneous....
Semalam aku dah dapat apa yang aku nak..... sebuah dvd player jenama pioneer..... campur dengan home teater system yang aku dah beli sebelum ni..... tak payah la aku nak pi tengok wayang lepas ni.... layan movie kat umah pun dah best... walaupun citer tak berapa ngeri, tapi disebabkan gambar yang clear.. dan sound effect yang best... meremang gak la bulu roma aku..... Malam ni nak layan Dvd lagi.. aku dah beli 3 crita semalam.

Tahun baru menjelma lagi... umur makin meningkat.... but i'm still the same

No comments: