Tuesday, March 06, 2007

Sayang

Assalamualaikum,


Lama sungguh rasanya tak menjengok ruangan maya ni... Kalau nak ibaratkan umpama rumah tinggal, dah tentu lalang sudah sampai ke tahap pinggang.... Tapi hari ni, terlintas pulak untuk aku meng"update" atau menebas segala lalang yang meninggi ni.

Uik, apa plak tajuk yang aku dah letak kat atas tu.... "SAYANG" tentu ramai yang faham maksud sayang tu... apa syarat2 untuk kita menyayangi seseorang tu? Ada yang menjawab, sbb dia cantik.... sbb dia baik.... sbb dia sopan.... Betul ke semua jawapan tu? Entah lah... sbb ianya terlalu subjektif.... Bagi aku pulak, menyayangi tak semestinya bersebab... Perasaan sayang tu sendiri adalah satu kurniaan yang kita takan dapat menjangka bila ia akan menjelma... Tidakkah sayang yang tak bersebab itu lebih indah? Dengan itu tidaklah nanti akan timbul sebab2 untuk kita tidak menyayangi pulak.... Okay lah.. tak mau kupas dengan lebih lanjut... banyak keje nak kena settle... sebarang pertanyaan.. sila post kat komen ek... bye... Wassalam....

P/s: Semakin hari, semakin sayang.......

1 comment:

ai said...

Hmm...betul kata awak.. memang bermasalah bila sayang kena ada sebab... ianya seolah-olah kita mengharapkan sesuatu dari kasih sayang tersebut...bagi saya, sayang itu lahir dari hati nurani dan ianya ikhlas tanpa perlu dihitung atau dipinta... memang luas definisinya.. apapun, ada orang kata, sayang pada orang yang sayang kita...dan hargailah orang yang sayang pada kita... ;)