Friday, June 02, 2006

Perlukah Memiliki?

Assalamualaikum,

Perlukah memiliki sesorang yang kita cintai atau sayangi?.. Apabila kita sayangkan seseorang, perlukah dia menjadi milik kita? Dulu aku berpendapat, perempuan yang aku cintai, perlu menjadi milik aku.... aku perlu mendapatkannya secepat mungkin, supaya dia boleh hampir dengan aku... Kalau aku tak berjaya memilikinya.... aku terus menghilangkan diri... tiada kesan.. tiada khabar.... Mungkin ego aku.. mungkin fikiran aku cetek....
Tapi sekarang, aku dah banyak berfikir, aku rasa, bila kita benar-benar sayang atau cintakan seseorang, kita patut membiarkan dia mencari kebahagian diri.... melihat kebahgian dia, seperti juga melihat kebahgian diriku.... Walaupun dia tak dapat menerima diri ni, biarlah aku membantu dia mencari kebahgian yang dicari, mungkin setelah dia mencapai apa yang diingini, barulah aku akan pergi.... bagi aku, aku dah penat... aku betul-betul penat utk menacari kebahgian untuk diri aku.... Sebab setiap kali aku mencuba.... bukan kebahgiaan yang aku dapat, malah lebih kepahitan.... Cukuplah untuk aku melihat kebahgiaan orang-orang yang aku sayang..... sesungguhnya menyintai tak semestinya memiliki.. menyayangi tak semestinya disayangi....

11 comments:

Anonymous said...

laaaaa saya pun penat jugak ,, pasay cinta minta nie ..buat masa nie tk nak pikir .. tapi kan kena pikir jgk ... huiiii .. dah la awk tu .. jgn dirunsingkan .. insyallah satu masa nt awk akan jumpa seseorang insan yg betuix2 menghargai diri awk .dn awk kena la hargai diri beliaU jgk ,, tima seada nyer ,, yahooooooooooo sok cuti .. nk pi pulau nie ..

Sham said...

Anony.. tak runsing pun... dah malas... dah penat pikir... yess... memang saya meyintai seseorang... tapi saya tak harap2 apa pun pada dia... sbb harapan akan membelenggu diri kita...so, tak salah teruskan dengan perasaan ni... dengan masa yang sama... tak mengharapkan apa2....
aik... pi cuti lagi ka?

Anonymous said...

yup ,tu sy tahu ,,heheheh.. sapa la insan yg bertuah tu ,...tak pa . teruskan ..tk salah awk mencuba,sy support awk dr jauh ,
yup sy nk bercuti . ke satu pulau .. ingt plak pd seorg insan tu ,,, aduhhh abai kan jer ,, ok awk .. c u .. selasa nt ..

Sham said...

bertuah ke? hahaha.. rasanya tak kut... nak support ek.. thanks la ek.. selamat bercuti la yea

Anonymous said...

hi sham...mcm sama je dgn sy..hehe..yess..menyintai x semestinya memiliki...biarlah org tu tahu kita betul2 sayang kat dia..terpulang la sama ada dia akan terima kita atau tidak...yg penting dia dah tahu isi hati kita...hehehe...x dpt memiliki hatinya tp dpt melihat kebahagian dia pun dah cukup...biarlah perasaan sayang ini tetap mekar dlm hati niii...uhuks...uhuks..uhuks..

zue

Sham said...

hehehe.. dah.. dah.. jangan nanges kat sini.. banjir lak blog sham nanti...ahakssss

Noushy Syah said...

hi sham.....menyintai x semestinya memiliki...biarlah org tu tahu kita betul2 sayang kat dia..terpulang la sama ada dia akan terima kita atau tidak...yg penting dia dah tahu isi hati kita...hehehe...x dpt memiliki hatinya tp dpt melihat kebahagian dia pun dah cukup...setuju dgn pendapat anon diatas tuh..tapi kalau yg kita sayangi itu menjadi milik kita tentulah berganda bahagia rasanya rite?

arianna adrizal said...

betul!!

Sham said...

betul tu noush.. dapat melihat kebahgiaan dia pon dah cukup.. sham tak minta apa2 lagi.... kalau boleh, biarlah dia tak tau sekuat mana perasaan ni... sbb sham takut dia akan lari menjauhkan diri.... Bahagiakah kalau dapat bersama orang yang kita sayang? yakinkah kita akan bahagiakan dia?

Apa yang betul tu anne?

Miann'z said...

sham

hua hua hua hua..isk isk isk isk






adehhhh....

Anonymous said...

Best regards from NY! » » »