Monday, February 27, 2006

What i did last weekend

Assalamualaikum,

Waa... tgk tajuk macam karangan budak sekolah... sebenarnya aku tak tau plak nak letak tajuk apa... ikutkan hati malas nak update hari ni... tapi ader plak permintaan... terpaksa la merajinkan diri.... Weekend aku bermula bila jam mula menunjukan tepat pukul 5 ptg jumaat lepas.. Aku pelan2 off pc dan cuba menyelinap kluar... tapi elok jer aku cuba nak melangkah kaki kluar dari opis... terdengar suara dari blakang " awal balik ari ni sham?" omak ai.... tekejut den... Manager aku (kak as tegur)... aku cuma senyum dan cakap "ngantuk la kak as sbb makan nasi kandar tgh hari tadi", kak as jawab" ooooo" yess.... sib baik ala ader idea nak klentong... tapi memang betul pon aku ngantuk sbb makan nasi kandar.... cuma kalau diikutkan benda tu tak jadi hal punya...

Keesokan harinya pulak, aku ajak Master a.k.a Dzul(housemate aku) pi maiden sinar kota... ala yang kat area kotaraya tu.... aku nak beli barang sket... murah2 gak la barang kat situ.. ikutkan hati byk barang nak beli.... tapi tak mau la plak sampai membazir... kluar dari maidin... aku pi kat S&M nak cari anime(kartun jepun). Aku ni memang giler anime sket.... boleh dikatakan minat dari kecik bawak sampai besar la... Aku nak cari citer Eye Shield 21.. tak pun Bleach... tapi ternampak plak box set citer Shaman King, episod 1 sampai 64.... price cuma RM 58.. tanpa pikir panjang.. aku rembat la.... sib baik dah gaji.. kakakaka... balik umah, aku trus on citer tu.... malam pon aku layan citer tu gak... sampai pukul 3 pagi.... tak terasa masa berjalan. Time tu Ujan dah mula turun... Tapi aku tak sangka, rintik ujan yang aku dengar tu akan menyebabkan banjir kilat di Shah Alam... Shaman King

Ari ahad terover sleep sampai pukul 10.. adesh la.... lambat plak bangun..... mandi-manda jap.. trus menuju ke amcorp mall, terserempak ngan master masa nak kluar... dia pon heran kemana aku nak pegi sesorang ni. Ikut hati nak pi Giant Shah Alam... napa ek tetiba aku nak pi situ... sib baik la aku tak jadi pi sana sbb time tu Shah Alam mengalami banjir kilat. Aku lepak kat kedai mamak kat amcorp mall tu pekena capati.. tak la sedap mana, tapi lapar punya pasal... Abis makan... pusing-pusing jap kat Flee Market kat dalam amcorp mall tu... best gak.. sbb banyak barang2 lama dan unik boleh cari kat situ... Round 2-3 kali, baru aku balik... sampai jer umah, on DVD player aku.. sambung balik tgk Shaman King.. Malam tu spt ramai umat2 lain lepak depan Tv, tgk ABPBH... seperti yang dijangka... Mawi menang lagi... kalau sesuatu yang melibatkan populariti ni... dia sure menang.... sbb buat masa ni, dia lah yang paling popular.... Sama seperti apa yang berlaku bila Siti Nurhaliza menggegarkan arena industri hiburan kita dulu. Cuma kita tunggu dan lihatlah setakat mana dia mampu bertahan..

Banjir kilat yang melanda Shah Alam n TTDI Jaya ahad lepas betul2 menyedarkan kita.... kekejaman kita terhadap alam... akan turut dibalas dengan kekejaman jugak.... sampai bila kita hendak mencemari simbiosis yang telah lama terjalin ini? Takan nak tunggu sampai banjir besar spt yang sering terjadi di India dan Bangladesh atau tanah runtuh yang menimbus satu perkampungan di Filipina? Adanya sebab pokok di lereng bukit tu... bukan setakat hiasan... adanya sebab sungai yang mengalir.. bukannya setakat sumber minuman.... Manusia bukanlah arkitek yang sempurna... setiap ciptaan, ada kecacatan.... pikirkanlah sejenak....

10 comments:

Masy said...

mawi...WORLD!!!

Unknown said...

emm...ada hikmah disebalik sesuatu bencana alam itu.... sian kat my staf yg mana air di rumahnya naik setinggi 1 meter... walaupun nombor 1 itu kecil, tp dihitung daripada perkataan 'meter' maka nilainya adalah besar sebenarnya...

erkk..apa yg aku merepek nie??

Sham said...

hahaha.. aper la ai ni... so bila mau pindah hq ni?

Noushy Syah said...

ehem ehem....taraaaaaaaaaa, I knew what you did last w/end....lalallalalala!

Sham said...

waaa.. sound scary la noush....

Anonymous said...

habish rumah aku tenggelam .. kesian tenant aku .....

arianna adrizal said...

sham,
buku aritu da bis bace ke blum.. isk, x saba nk tau tahap ke'best'an cite tu

Sham said...

sampoy... nak wat camna... cobaaaannnnnn

arianna... tak sempat nak baca lagi laaa.... sbb ari tu sebok sket... nanti saya dah start baca 2-3 ari abis la

Unknown said...

dengar2 tgh bulan mac nie ai pindah le ke hq tu?? naper?? nak blanjer makan ker?? haa.. siap-siap lee fulus dalam kocek tu.. jangan dah tgh bulan nanti kata takde fulus plaks... keh keh keh

Sham said...

eh.. kan ke ai kata nak blanja ari tu?