Monday, November 14, 2005

Penat

Assalamualaikum,

Weekend lepas aku tak cukup rest, aku banyak bergerak compare dengan selalu.... Besala, kan raya.. takan nak dok umah kot.... ari jumaat malam aku lepak umah jer... layan cd lagi, kali ni citer Just Like Heaven..... aku dok harap la citer ni setanding dgn Sleepless in Seattle or You Got Mail ke... tapi mengecewakan.... jalan citer yang boring, dan tak berkembang langsung.... cuma last2 jer baru ader sikit jiwang... aku call adik aku that night... set ngan dia nak ke umah makcik aku kat shah alam.... try call makcik aku tak dapat2.... takper la... assume dia ader umah le nanti....
Ari sabtu tgh hari, adik aku mai ambik aku kat pantai dalam.... elok on the way nak ke kereta adik aku... aku dapat msg dari Fiza, sepupu aku.... dia attach skali no tipon makcik aku yang baru... rupanya makcik aku dah tukar no, gara2 sim card lama dah rosak... Aku call makcik aku tu... pakcik aku yang jawab.... Diorang sume takder kat umah.. satu famili kluar jalan.. adeh la... adik ngan wife dia dah malas nak balik umah.. alang2 kluar.. tu biarlah sampai malam... call sepupu aku fiza.... suruh dia masak sedap2... kami gerak trus ke klang..... Lama gak lepak kat umah dia.... dari pukul 2 sampai 8 malam.... Dalam jangkamasa tu, letih aku melayan kerenah anak2 dia si Haikal 1 tahun lebih.. ngan Danial, 4 tahun... buasnya ya'amat sgt.... memang letih lerr......
Pukul 8 lebih baru gerak ke umah makcik aku kat shah alam... Fiza and famili pon join gak skali.... Bila dah dok lepak ngan pakcik aku.. besa la... semua citer pasal BNM jer la... pakcik aku staff BNM gak.. dia bahagian security.. pangkat sarjan beb... Lepak kat situ sampai pukul 10 lebih... sebelum tu, aku dah call sepupu aku sorang lagi kat shah alam gak.... dia berniaga burger kat seksyen 18 shah alam.... janji nak pi lepak ngan dia jap.... siap order burger special lagi....
Yang bestnya lepak ngan Dali ni... boleh cuci mata... ye la.. kat situ kan area Uitm.... banyak le yang jambu2... huhuhu... Sampai umah dalam pukul 12 lebih.... aku dah letih giler... tanpa disedari.... aku dah lelap...
Ari ahad.. seperti biasa.. pepagi dah bukak Tv3, layan ninja turtle.... pastu Shoalin showdown.. diikuti dgn gundam dan batman..... pukul 11 citer digimon... tapi citer tu ulangan dari citer ari sabtu.. aku buhsannyer pasal.... aku mandi.... bersiap sepantas yang mungkin.... start moto.. trus ke Pj jap, bayar duit courts mamoth... boleh surver Dvd player jap.... Lawa gak brand Pioneer... set dalam minda... ujung tahun beli.... ikut hati mau pi cari Atm machine kluarkan duit... trus sambar.... tapi sabar la dulu...
Dah puas pusing dalam courts mammoth tu.... aku gerak ke Kotaraya.. lama aku tak pi situ... seperti biasa la... dah tak macam malaysia lagi.... penuh dgn pendatang.... aku park moto..... Hala tuju utama nak ke S&M.... aku nak cari VCD Slamdunk the movie..... Mata aku dah rambang bila tgk banyak VCD anime kat situ.... nyaris2 aku nak beli Box set citer Bleach..... tapi aku kuat kan iman dan menepis segala godaan... hehehe.... dalam dok tepis2 tu, aku terbeli gak citer Eye Shield 21 episod 1-8.... sebenarnya sebelum ni aku dok ikut citer tu tru manga jer... pasni nak cari episod berikutnyer lah.... Balik umah, trus layan vcd ler..
Malam tu, aku ajak Ajai pi Care4 subang.... aku suka pi sana, compare ngan midvalley walaupun midvallley jauh lebih dekat..... Sbb kat situ byk pilihan, and then tak sesak... Aku beli towel utk ke gym ari ni.... nak main badminton ngan Azman.... dah berbulan rasanya tak turun gym... towel aku kat situ sure dah kena buang...... Survey gak Dvd, berkenan le plak bran Samsung... alamak.. nak beli yang mana satu ek... nanti ler lambung syiling....
Balik umah layan Tarzan and Smallvile, pastu lelap.....

Kekadamg tu, kita tak selalunya dapat apa yang kita nak... Bersyukurlah dengan apa yang kita ada... nyata lebih menenangkan

No comments: