Monday, November 28, 2005

### Ujan ###

Assalamualaikum,

2-3 menjak ni ujan asyik turun, aktiviti aku pun banyak terbatas kat umah jer la.... bila dah terbatas kat umah, satu jer la yang best untuk dibuat.... Tidoooo........ walaupun aku ni bukan kategori kaki tido, kalau dah ujan lebat... takder benda lain nak buat.. katil jer la tempat tujuan....
Sekarang ni aku tgh busy dengan keje2 aku kat opis, pc yang sepatutnya sampai.... dah pon sampai... sampai dengan pelbagai masaalah.... kalau dulu semua dah siap diconfigure.. sekarang ni yang sampai tu tak configure lagi.... jenuh nak kena configure dulu.. sib baik la vendor yang buat...
Yang dah siap diserahkan kat user pun ader banyak masaalah gak... masuk jer HRMS system.. ader oracle error lak.... MS Office 2003 pun without Sp 1 .... nak kena update SP lak.... tambah lagi satu keje.... naper la IT depart tak buat siap2.. ni semua Acer punya kejer la... buat keje tak complete... akibatnya setiap kali open Ms Office.. mula la nak hang.... rimas tul la bila user tak abis2 nak komplen...... telinga aku gak yang panas dok dengar ngomelan diorang... tapi nak buat camna... ini la nasib staff admin. Aku pun tak tau la napa aku boleh buat keje2 IT ni.. sedangkan aku tak penah ader formal education dalam IT... malah tak penah pun ader sebuah Pc... But i have learn a lot... and still learning.... and learning... dengan syarat, tak malu bertanya dan berani belajar...... thanks pada yang sudi mengajar....

to Kriesz:- dah sampai kat kerinchi pun tak leh jumpa kejap ek.... takper la.. len kali kalau panjang umor le ek.. huhuhu

No comments: