Tuesday, January 10, 2006

+++Aidiladha+++

Assalamualaikum,
Hari ni masyarakat Islam seluruh dunia menyambut Aidiladha atau lebih dikenali sebagai Hari Raya Korban dikalangan masyarakat melayu.. Walaupun aku bercuti selama 4 hari bermula dari hari sabtu lepas, aku ambik keputusan untuk tidak balik ke kampung. Sepanjang 4 hari ni aku banyak lepak kat umah... Cuma sekali-sekala keluar mencari makanan atau untuk hirup udara yang segar. Sepanjang hari aku asyik melayan Dvd movie ataupun dvd anime yang aku pinjam dari Zulnasri..... Best gak layan citer katun ni.... tambah citer yang penuh aksi macam Gundam dan juga transformers. Masa berjalan dengan pantas sekali bila kita habiskan dengan benda yang kita gemari.
Semalam adik aku, Lan datang umah aku jap... nak pinjam Dvd katanya... Kesian aku kat adik aku yang sorang ni, sejak balik dari sabah dalam bulan sepuluh hari tu.. dia still tak dapat keje lagi.... Kalau dulu dia stay kat Teknologi Park tentu dah okay... ni nak mencuba kat Golden Hope, Sabah tu jugak... Alih2 lari balik sebab tak tahan dipaksa berkaraoke dan bermain golf setiap kali ujung minggu... Adik aku sorang ni memang pantang kalau disuruh berdiri kat stage, apatah lagi kena menyanyi... Sebenarnya, aku baru balik dari umah dia kat Putra Permai, Seri Kembangan ni.... akibat kehabisan Dvd untuk ditonton, lepas zohor tadi aku ambik tindakan nekad.. aku start moto, trus menuju ke arah Puchong... sampai jer kat IoI mall, aku call lan... tanya arah.... aku tak penah pi umah dia sebelum ni..... dalam sepanjang perjalanan tu, banyak kali gak la aku berenti and call dia untuk tanya arah... sib baik la aku naik moto..... salah jalan pun boleh sesuka ati jer buat "U" turn.... Dengan berkat usaha dan juga instinct aku.. sampai gak kat umah dia...Lepak jap, bedal bihun sup yang adik ipar aku masak... boleh tahan gak la masakan dia.... "Boleh la kalau nak berniaga pasar malam"... ngamuk adik ipar aku bila aku cakap macam tu.. Dalam pukul 4 aku blah and singgah la kat CC jap untuk menaip entry ni...... sekian....
Dalam sepanjang hidup kita, pernah tak kita berkorban untuk orang lain? Dan pernah tak ada manusia yang sanggup berkorban untuk kita? Setinggi mana nilai pengorbanan itu? Adakah berbalas segala pengorbanan itu? Adakah berbaloi?

No comments: