Friday, January 27, 2006

Balik Kampung! yea! yea!

Assalamualaikum....

Esok aku balik ke tepeng... selama seminggu aku akan berada di sana, dalam kepala aku ni dah ada bermacam-macam aktiviti telah diatur... yang pastinya dipenuhi dengan makan dan tidur..... Aku igt lagi masa aku study dulu.... setiap kali semester break... or mid sem. break berat badan aku akan meningkat lebih kurang 1-2 kg akibat aktiviti yang berpaedah tu....
Adik aku, Lan ada oper balik skali ngan dia... tapi maleh le aku.. aku nak balik sendiri... naik moto lagi best.... baru ada sket adventure.... apa2 pon... jom nyanyi dulu....

Salju Di Danau Rindu

Tak pernah ku kesal
Memilih dirimu
Biarpun pudar kelam masa silam
Bagiku kasih sayang satu anugerah
Tak ternilai olehku

Benarlah katamu hidup penuh pura
Tetapi tidak pada diri ini
Cintaku tulus suci lahir dari hati
Salju di danau rindu

Mengapakah sukar menyakinkan cinta
Yang terbiar layu disirami duka
Sedangkan diriku umpama pengemis
Mengharap kasihmu itu
Izinkanlah aku menyintaimu
Dan sesungguhnya cintaku satu...
Napa aku nyanyi lagu tu ek? Sbb tu la lagu feveret sepanjang zaman aku.... sampai bila2 pon aku takan lupa... setiap kali masuk karaoke pun.... mesti cari lagu ni dulu....wah.. rindu plak aku kat karoake kat tepeng... balik ni sure melawat punyalah.... walaupun sound system tak setanding ngan redbox... tapi boleh la dengan bayaran cuma rm 1.20 untuk sebuah lagu..... nak nyanyi lagi lah...

Bunga

Tak usah ditanya mengapa ku pilih
Bunga yang mewangi terliar berseri
Yang tak akan nampak di mata pun
Berwarni dari lain-lain
Segan untuk aku sapa
Walau ada maksud yang ku sembunyi

( 1 )
Pernah ku mencuba terima seadanya
Sayang ia selalu calarkan sudut hati ku
Hingga lelah jiwa ku dikecewa
Yang tak mungkin berpaling kembali
Namun ku yakinkan nanti
Tuhan pasti beri gantinya

( 2 )
Ku mohon kau yang indah pada mu
Untuk ku tatap menawar resah ku
Kekal aku di situ harungi cinta

( 3 )
Dan aku pohonkan yang baik
Bersantun kata kata tentang cinta
Bicarakan rindu pada ku
Mengharum selamanya
Lagu ni pun lagu peveret aku.... tapi susah betul nak ikut lenggok suara ezad... takpalah.. janji eppy..... hari ni, sepatutnya aku pi karaoke ngan bdak opis aku, oleh kerana ada yang tak jadi... yang jadi pulak pi bawak member2 luar dia.... maleh plak aku nak join.... Eh... rasa nak nyanyi lagi lah.....
Ku Pendam Sebuah Duka

Bercinta sudah lama
Berkasih dan bermesra
Sedang enak membuai rasa
Perpisahan tercipta

Mengapa sementara
Cerahnya cinta kita
Mendung tiba tiada ku pinta
Gelapnya suasana

Walaupun hatiku
Amat berat melepasmu
Dan rintangan mendatang sayang
Terpaksa kuleraikan

Seandainya...
Kita harungi jua
Kelak punah semua sayang
Mimi yang kau harapkan

Ku pasti kau kembali
Menyatu dua hati
Lebih elok cari pengganti
Tiada kau menyendiri

Tak guna disesalkan
Hakikat percintaan
Mungkin terpendam kenikmatan
Sebalik perpisahan...
Kenapa aku boleh suka lagu di atas tu? aku pun tak tau sbb apa... maybe sbb liriknya yang best kot.... sesuai la bagi mereka-mereka yang bercinta bagai nak rak, tetiba putus plak..... Igt lagi masa aku ngan Mukhzani beduet nyanyi lagu ni masa kami sama-sama jiwa kacau dulu.... Layan siot..... Okay la.. last song....

Suratan Atau Kebetulan

Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

( korus 1)
Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

( korus 2 )
Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan
Apa boleh yang dikatakan lagi tentang lagu ni...... Kita sering membuat keputusan yang tidak tepat dalam hidup kita ni.... tapi haruskah kita terus merasa takut untuk menghadapi masa depan? Atau terus menghayun langkah.... menghadapi segala kemungkinan...... kesilapan mungkin akan berulang... tapi hidup perlu diteruskan...... tak guna membuang masa dengan segala kesalan dan ratapan..... yang ruginya adalah kita nanti.....

12 comments:

Masy said...

wah2..kanmain sonok nyanyi2 pagi jumaat ni..cubelaa bwk2 mengaji ke..hohoo

zura lias said...

huhuhu..en. jiwangz..en. jiwangz...

Sham said...

ekehkehkeh..... sonok2 jer la... hati berbunga-bunga sbb nak balik kampung ni... hehehe

Anonymous said...

salam oooooo balik kampong hati girang tu ... carefull bawak moto tu .. cek moto tu .. brek ker apa ker lam keadaan ok . selamat jlan na ..yehaaaaaaa

Sham said...

ekekek... tima kaseh na.. nasihat anda amat2 dihargai

Anonymous said...

sesama .. gerak pagi ramalan cuaca kata ujan kot belah tgh ari cikit .. hohihoho selamat smpay ker tepen dgn selamat .

ai said...

baik2 drive motor tu...jangan main cilok sana cilok sini je.. kalau penat..berenti rehat kat R&R... have a break... take care.. Selamat balik ke kampung

Sham said...

baik bossss

Miann'z said...

bye2 en jiwangs..ati2 semasa menunanggang.....kim salam kat awek tepeng......

Miann'z said...

ehhehehe..menunanggang plak..menunggang

ai said...

erkk...boss?? sape boss tu sham?? ai ker?? erkk..bila masa plaks ai keje kat bnm ek?? hehehe

Sham said...

kalau ai keje kat bnm, jadi boss sham le kot.. hehehe